بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

نقش هنر در فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا غیرقابل اغماض است

نقش هنر در فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا غیرقابل اغماض است

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/دوشنبه, 28 مرداد,1398/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛ ، صبح روزشنبه، ۲۶ مرداد ماه سال‌جاری با «حضور احد یوسفی» رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و «احد هوشمند» رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی جلسه‌ای به منظور افزایش تعاملات بین دو سازمان و شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت پسماند برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه  در این جلسه اظهار کرد: شهر ارومیه یکی از مراکز استان‌های پاک در سطح کشور محسوب می‌شود و برای تحقق این امر 880 پاکبان  و 137 دستگاه خودرو به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

«احد یوسفی» با اشاره به اینکه روزانه در شهر ارومیه به طور میانگین 450 تا 500 تن زباله جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: تمام سیاست‌های جهانی در حوزه مدیریت پسماند حول دو محور کاهش حجم زباله تولیدی و کاهش حجم زباله دفنی می‌چرخد و سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز در تلاش است تا با همین سیاست زباله تولیدی شهر را کنترل و از آسیب‌های زیست محیطی اجتناب کند.

وی عنوان کرد: کاهش حجم زباله تولیدی در سطح شهر ارومیه به حجم کارهای فرهنگی، اجتماعی و مشارکت شهروندان در امر تفکیک زباله از مبدا، کاهش استفاده از پلاستیک و تغییر سلیقه مصرف کالاهای پر زباله بستگی دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افرود: برای مدیریت کاهش زباله دفنی در شهر ارومیه رفاهم ساختن زیرساخت‌های مربوط به پردازش زباله‌های جمع‌آوری شده از قبیل زباله‌سوز و تبدیل زباله به کود کمپوست لازم الاجرا می‌باشد تا حجم زباله‌های جمع‌آوری شده با این فرایندها در مسیر دفن تبدیل به کالاهای بازیافتی گردد و نهایتا زباله کمتری برای دفن تحویل داده شود.

یوسفی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه برای فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا، کودکان و زنان را به عنوان اصلی‌ترین جامعه هدف خود برگزیده است و از همین رو برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود را برای این قشر تنظیم کرده است.

وی اظهار کرد: برای تحقق کاهش زباله تولیدی رشته‌های هنری و یا به عبارتی زبان هنر نقش به سزایی را ایفا می‌کند لذا با بهره‌گیری از هنر می‌توان محتواهای مختلف و متنوع برای تمام اقشار جامعه با سلایق مختلف تولید کرد و هنر دغدغه‌های مدیریت شهری را در حوزه مدیریت پسماند به بهترین نحو به شهروندان انتقال دهد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه استفاده از پتانسیل حوزه هنری آذربایجان غربی و هنرمندان استان را در مقوله فرهنگ‌سازی با یاری جستن از زبان هنر را موثر تلقی کرده و عنوان داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه آمادگی کامل دارد تا از طرح‌ها و ایده‌های هنری با محوریت پسماند حمایت کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز با استقبال از شکل‌گیری و افزایش تعامل بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و حوزه هنری آذربایجان غربی اظهار داشت: حوزه هنری آذربایجان غربی این توان و ظرفیت را دارد که با بهره‌گیری از زبان هنر در مقوله فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا یاری‌گر سازمان مدیریت پسماند باشد.

«احد هوشمند» افزود: زبان هنر یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین زبان‌هایی است که با بهره‌گیری از آن می‌توان در مقوله‌‌های زیست محیطی نیز جامعه هدف را مورد آموزش قرار داد. با تهیه و تالیف کتاب‌های شعر، داستان، تصویرسازی، کاریکاتور و اجرای تئاتر در موضوع‌هایی با محوریت پسماند می‌توان تولید محتوا داشت.

هوشمند تاکید کرد: برای افزایش تاثیرگذاری مفاهیم نیازمند تکرار هستیم و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف همچون داستان، انیمیشن، کاریکاتور و شعر می‌توان، از سویی تمام اقشار جامعه را در مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا پوشش داد و این مهم را در اذهان شهروندان ملکه ذهن کرد.

وی برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت پسماند را ضروری دانسته و گفت: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان در تمامی زمینه‌های هنری دست به تولید محتوا زد لذا این امر سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه را از نیاز به محتوای تولیدی بی‌نیاز می‌کند.

 

تعداد نمایش ها (236)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان