بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی تفکیک از مبدا برای دانش آموزان دبیرستان الواج

برگزاری کارگاه آموزشی تفکیک از مبدا برای دانش آموزان دبیرستان الواج

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/شنبه, 24 اردیبهشت,1401/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به تداوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان با محوریت تفکیک از مبدا اظهار کرد: مدیریت پسماند به ویژه تفکیک از مبدا نیز از اساسی ترین مقوله‌ها و دغدغه‌های سازمان مدیریت پسماند و دوستداران محیط زیست و زمین است. کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند است و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک پسماند از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

هادی بصاری گفت: تفکیک زباله خشک از تر به یکی از اولویت ‌های جوامع توسعه یافته تبدیل شده است به طوری که کارشناسان براین باورند چنانچه تفکیک زباله از مبدأ و بازگشت آن به چرخه مجدد تولید و انرژی به خوبی انجام شود علاوه بر حذف حجم قابل توجهی از زباله های تولیدی از چرخه طبیعت، این طلای کثیف، به یک ظرفیت اقتصادی تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود. دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان مدارس توسط اداره تفکیک از مبدا و روابط عمومی سازمان برگزار می‌شود و در پایان کارگاه نیز دفاتر و بروشورهای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.

بصاری گفت: در پایان دوره آموزشی نیز دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان پاکبان‌یار در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون مشارکت همگانی هیچ امری به صورت کامل صورت نمی‌گیرد لذا از تمام شهروندان و مسئولین خواهشمندیم برای داشتن شهری عاری از زباله یاریگر سازمان مدیریت پسماند باشند.

تعداد نمایش ها (79)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان