بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

برای اولین بار در شهر ارومیه انجام گرفت:

برای اولین بار در شهر ارومیه انجام گرفت:

راه اندازی ماشین مکانیزه جمع آوری نخاله

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/جمعه, 29 دی,1402/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: طرح جمع آوری مکانیزه نخاله‌های ساختمانی برای ساماندهی، ذخیره سازی و جمع آوری پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی (زیر پنج متر مکعب) با باکسهای 4تنی در سطح شهر ارومیه آغاز شد.

هادی بصاری ادامه داد:‌ ذخیره سازی، جمع آوری وانتقال پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی حاصل از تعمیرات و نوسازی که روزانه برابر یا کمتر از پنج متر مکعب باشد از اهداف اجرای این طرح است.

وی در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: جلوگیری از آلودگی محیط شهری، بهبود سیمای شهر، جلوگیری از پر شدن و مسدود شدن نهرها و جوی ها، جلوگیری از تخلیه این گونه پسماندها در مکانهای غیر مجاز، قدرت مانور خودورهای مکانیزه و صرفه اقتصادی شهروندان به دلیل حذف مرحله‌ی بارگیری توسط نیروی انسانی از خصوصیات مثبت اجرای این طرح است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از شهروندان خواست: برای درخواست استقرار ظروف ذخیره (باکس) قبل از هر گونه فعالیت که منجر به تولید ضایعات و خاک و نخاله می‌شود با ستاد خاک و نخاله‌ سازمان مدیریت پسماند به شماره 04432768373 یا با سامانه 137 تماس بگیرند.

 

بصاری گفت: ماموران گشت موظف به تذکر هستند و در صورت بی توجهی به تذکر می توانند به ساکنان اخطار و نهایتاً پس از آن به جمع آوری نخاله ها اقدام و مراتب را جهت پیگیری به شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

بصاری همچنین به آژانس های خاک و نخاله های ساختمانی اشاره کرد و گفت: این اقدام توسط خود سازمان در حال انجام است که شهروندان می توانند از 8 صبح تا 18 با این شماره ها تماس گرفته و نسبت به پاکسازی محیط از پسماندهای ساختمانی اقدام کنند.

رئیس سازمان در خصوص مکانهای مجاز تخلیه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در شهرارومیه گفت: برای این منظور پنج سایت تخلیه نخاله بامجوز اداره کل حفاظت محیط زیست به شرح ذیل آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

1. محل چاله های کوره خانه درروستای ولنده.

    2. کوره خانه آجرپذی خوبهی در6کیلومتری جاده سرو

  3. جاده ساوالان (بالانج) نرسیده به روستای قره آغاج جنب کارخانه ایزوگام

  4. جاده انهر روبروی روستای انهر،جنب پل، گودال کوره خانه فرید

  5. کیلومتر10جاده سرو، بالاترازدانشگاه نازلو گودال ایجادشده درباندبرگشت (دسترسی زیرپل) و همچنین جاده سرو سایت نازلوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

 

گفتنی است؛ نخاله های ساختمانی به استناد ماده یک قانون مدیریت پسماند در زمره پسماند عادی دسته بندی میگردد و تخلیه هرگونه خاک و نخاله در محدوده و حریم شهر باعث انتشار آلودگی و موجب بیماریهایی مانند سالک میگردد و ممنوع میباشد. لذا جهت صیانت از بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار هرگونه آلودگی و بیماری برای شهروندان، در صورت مشاهده ی تخلیه خاک و نخاله در محدوده و حریم شهر مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی و مواد 16 و 20 قانون مدیریت پسماند با متخلف برخورد و با هماهنگی ادارات و سازمانهای  مرتبط، به مقامات قضایی معرفی میگردد.

ماده 688 قانون مجازات اسلامی: هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله ونخاله های ساختمانی در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام، استفاده ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می‌باشد و مرتکبین چنان چه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

ماده 20 قانون مدیریت پسماند: خودروهای تخلیه کننده پسماند در اماکن غیرمجاز، علاوه بر مجازات های مذکور، به یک تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد.

تبصره - در صورتی که محل تخلیه، معابر عمومی، شهری و بین شهری باشد، به حداکثر میزان توقیف محکوم می شوند.

تعداد نمایش ها (61)/نظرات (0)

کلمات کلیدی: پسماند ارومیه

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان