بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

اهدای رایگان مخازن تفکیک زباله به دفاتر تسهیل‌گیری و فرهنگ‌سراها

اهدای رایگان مخازن تفکیک زباله به دفاتر تسهیل‌گیری و فرهنگ‌سراها

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/دوشنبه, 09 دی,1398/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا را از دغدغه‌های سازمان دانسته و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا در شهر ارومیه از اهمیت فراوانی برخوردار است و برای عملیاتی کردن این مقوله نیازمند مشارکت دفاتر تسهیلگری و فرهنگ‌سراها هستیم.

احد یوسفی گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جلسه‌ همفکری با دفاتر تسهیلگری و فرهنگ‌سراها را برگزار کرده و در تلاش است از کمک آنان برای مقوله فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا یاری جوید.

وی اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به صورت رایگان مخازن تفکیک پسماند را در اختیار دفاتر تسهیلگری و فرهنگ‌سراها قرار می‌دهد و آمادگی این را دارد که کارشناسان سازمان با حضور در دفاتر و فرهنگ‌سراها به آموزش اهمیت تفکیک زباله بپردازد.


‍ ‍ افزایش غرفه‌های ثابت تفکیک زباله از مبدا در ارومیه


 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بر ضرورت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدا در بین شهروندان تاکید کرد و گفت: روزانه ۵۰۰ تن زباله توسط شهروندان در ارومیه تولید و روانه محل دفن زباله می‌شود که براساس سیاست جهانی بر آن هستیم در مقوله کاهش میزان زباله تولیدی و تفکیک زباله از مبدا در شهر ارومیه قدم برداریم.

 «احد یوسفی» گفت: با وجود فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در مقوله تفکیک زباله از مبدا نیازمند آن هستیم که نگاه ویژه‌ای به مقوله مدیریت پسماند در ارومیه داشته باشیم تا میزان هزینه‌هایی که ماهیانه صرف جمع‌آوری پسماند در شهر ارومیه می‌شود را کاسته و مدیریت کنیم.

 وی با اشاره به خریداری 1000مخزن ویژه تفکیک زباله توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: سیاست اول سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جهت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا، آغاز از خودمان است لذا در نظر گرفته شده جهت تجهیز ساختمان‌های شهرداری به مخازن تفکیک زباله اقدام شود و همچنین دفاتر تسهیل‌گری،  فرهنگسراها و سپس ساختمان‌‌های اداری به مخازن تفکیک زباله تجهیز می‌شوند.

 یوسفی تصریح کرد:براساس آنالیز صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان کاغذ 67 درصد از زباله خشک ارومیه را تشکیل داده است لذا مدیریت این حجم از زباله تولیدی می‌تواند اقدام مفید و سازنده‌ای باشد.

 وی گفت: هدف اصلی ما افزایش دغدغه‌مندی تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان و همچنین افزایش غرفه‌های تفکیک از مبدا در سطح شهر ارومیه است.

 یوسفی تصریح کرد: افزودن اپیلکشن تفکیک از مبدا نیز یکی از اولویت‌های اساسی سازمان است که در تلاشیم در اسرع وقت با یاری گرفتن از تکنولوژی مقوله تفکیک از مبدا را با سرعت بهتر و بیشتری در شهر ارومیه عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: سیاست اول سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جهت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا، آغاز از خودمان است لذا در نظر گرفته شده جهت تجهیز ساختمان‌های شهرداری به مخازن تفکیک زباله اقدام شود و همچنین دفاتر تسهیل‌گری،  فرهنگسراها و سپس ساختمان‌‌های اداری به مخازن تفکیک زباله تجهیز می‌شوند.


 تنها دو هزار خانواده ارومیه‌ای یارگیر طرح تفکیک زباله هستند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر تنها ۲ هزار خانواده ارومیه‌ای یاریگر طرح تفکیک زباله در این سطح شهر هستند که در مقایسه با جمعیت سالکن در شهر، رقم بسیار ناچیزی است.

احد یوسفی افزود: با همراهی این تعداد خانواده روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم زباله تفکیک می‌شود که کمتر از ۲ هزارم پسماند تولیدی این شهر است.

وی از اهتمام یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ارومیه‌ای برای طراحی نرم‌افزار تفکیک زباله از مبدا خبر داد و بیان کرد: در قالب این نرم‌افزار، هر فردی که زباله‌های منزل خود را تفکیک کرده باشد، از طریق برنامه مبتنی بر موبایل اطلاع می‌دهد تا ماموران مدیریت پسماند در سریع‌ترین زمان به محل اعزام شوند و زباله تفکیکی را تحویل بگیرند.

 

تعداد نمایش ها (217)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان