بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

انباشت مصالح ساختمانی در معابر عمومی از مصادیق سدمعبر/با متخلفین انباشت و تخلیه نخاله‌های ساختمانی برخورد جدی و قاطع می‌شود

انباشت مصالح ساختمانی در معابر عمومی از مصادیق سدمعبر/با متخلفین انباشت و تخلیه نخاله‌های ساختمانی برخورد جدی و قاطع می‌شود

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/چهارشنبه, 18 فروردین,1400/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
1/0

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛ «فرهاد علیپوری» اظهار کرد: امروزه با توسعه شهرنشینی میزان ساخت و سازها نیز افزایش یافته و به تبع آن مقدار نخاله‌های ساختمانی نیز بیش از گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه نخاله‌های ساختمانی آثار تخریبی برای محیط زیست دارند، تصریح کرد: انباشت نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر سبب نازیبایی بصری شده و مشکلاتی چون خطر آبگرفتگی معابر را در پی دارد که بر همین اساس برخورد با متخلفین انباشت و دفع نخاله‌های ساختمانی در شهر ارومیه از ضرورت جدی برخوردار است.

کارشناس خاک و نخاله سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه درخصوص برنامه سازمان برای برخورد با انباشت‌کنندگان خاک و نخاله‌های ساختمانی در سطح معابر عمومی گفت: بدین سبب که انباشت مصالح ساختمانی از مصادیق سدمعبر محسوب می‌شود لذا بعد از برگزاری جلسات متعدد در این خصوص و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، تصمیم براین شد که با متخلفین در قالب دو اخطاریه برخورد شود.

علیپوری افزود: در اخطاریه اول به مدت 48 ساعت به فرد فرصت داده می‌شود تا اقدام به جمع‌آوری مصالح کند و در صورت عدم توجه به اخطاریه اول بعد از 48 ساعت، اخطاریه دوم توسط ضابطین سازمان مدیریت پسماند صادر می‌شود و براساس قانون در اخطاریه دوم 12 ساعت جهت جمع آوری نخاله‌ها فرصت داده می‌شود.

وی افزود: در صورت عدم تبعیت، از اخطاریه دوم نیز براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، ضابطین سازمان مدیریت پسماند اقدام به جمع‌آوری مصالح ساختمانی کرده و فرد برای باز پس گرفتن مصالح خود باید هزینه حمل و جریمه صادر شده را پرداخت کند.

کارشناس خاک و نخاله سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه درخصوص برخورد با متخلفین تخلیه نخاله‌های ساختمانی نیز اظهار کرد: کسانی که مبادرت به تخلیه نخاله‌های ساختمانی کنند علاوه بر جریمه نقدی منجر به توقیف خودرو فرد مذکور می‌شود.

وی گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خودروهایی که مبادرت به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر می‌کنند با شناسایی خودرو مذکور تخلف را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گزارش دهند، علاوه بر این ضابطین سازمان نیز به صورت شبانه روزی در حال گشت‌زنی در جهت شناسایی و برخورد با متخلفین هستند.

علیپوری با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند نخاله‌های ساختمانی خود را به مراکز مجاز و مورد تایید سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه انتقال دهند، تصریح کرد: مراکز مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی به آدرس‌های ایستگاه باغ رضوان ( انتهایی باغ رضوان)
ایستگاه قزل عاشق (انتهای جاده مشرف به روستا)
ایستگاه کوثری (جاده انهر روبروی شهرک شاهد)
 ایستگاه قره آغاج (ابتدای روستا سمت راست بعد از کارخانه نوشابه سازی)  در شهر ارومیه فعال هستند.

 

تعداد نمایش ها (78)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

فایل ها برای دانلود

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان