بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

افزایش غرفه‌های تفکیک از مبدا در سطح شهر ارومیه

افزایش غرفه‌های تفکیک از مبدا در سطح شهر ارومیه

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/ﺳﻪشنبه, 30 خرداد,1402/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به افزایش تعداد غرفه‌های تفکیک از مبدا در شهر ارومیه اظهار کرد: دو غرفه جدید تحویل پسماند خشک توسط اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در فلکه امام علی و خیابان گلشهر2 جایگذاری شده است.

هادی بصاری افزود: با آغاز فعالیت این دو غرفه مذکور هم اکنون تعداد غرفه‌های تحویل پسماند خشک سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به 6 غرفه در سطح شهر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های تحویل پسماند خشک سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در شش نقطه مختلف شهر ارومیه به آدرس‌های فلکه خیرین، فلکه مولوی، فلکه میثم، فلکه امام علی، خیابان شهید حضرت‌پور و خیابان گلشهر2 واقع شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند کلیه پسماندهای خشک اعم از پسماندهای پلاستیکی، فلزی، شیشه، کاغذ و مقوا را به غرفه‌های سازمان تحویل داده و در مقابل کالاهای مصرفی اعم از کارت شارژتلفن همراه، نوشت افزار، کیسه زباله و دیگر اقلام موجود را از غرفه‌دار دریافت کنند.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی مقوله تفکیک از مبدا در بین شهروندان تاکید کرد و گفت:  روزانه به طور متوسط 630 تن پسماند عادی توسط شهروندان در ارومیه تولید و روانه محل دفن زباله می‌شود که براساس سیاست جهانی بر آن هستیم در مقوله کاهش میزان زباله تولیدی و تفکیک زباله از مبدا در شهر ارومیه قدم برداریم.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه افزایش غرفه‌ها یکی از برنامه های مهم این سازمان در راستای تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است، اظهار کرد: با وجود فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در مقوله تفکیک زباله از مبدا نیازمند آن هستیم که نگاه ویژه‌ای به مقوله مدیریت پسماند در ارومیه داشته باشیم تا میزان هزینه‌هایی که ماهیانه صرف جمع‌آوری پسماند در شهر ارومیه می‌شود را کاسته و مدیریت کنیم.

 

بصاری تصریح کرد: تفکیک از مبدا علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی نقش مهم و اساسی درجلوگیری از تخریب محیط زیست دارد که این مهم تنها با مشارکت شهروندان امکانپذیر می‌شود.

 

 

 

 

تعداد نمایش ها (90)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان