بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

اجرای طرح تام (تفکیک از مبدا) در ادارات و سازمان‌های دولتی

اجرای طرح تام (تفکیک از مبدا) در ادارات و سازمان‌های دولتی

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/دوشنبه, 21 بهمن,1398/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛ «مسعود سرحدی» اظهار کرد: روزانه بیش از  500 تن پسماند در ارومیه تولید می‌شود که حدود 70درصد آن پسماند تر است، جداسازی پسماندهای تر و خشک در مبدا می‌تواند کمک شایانی برای کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند اعم از جمع‌آوری و حمل‌ونقل و دیگر مراحل مدیریت پسماند باشد.
وی گفت: برای حفاظت از محیط ‌زیست و صرفه‌جویی در منابع و همچنین کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند، سازمان مدیریت پسماند ارومیه، طرح تام را به معنای تفکیک از مبدا پسماندهای خشک و تر در دستورکار خود قرار داده است. هدف از اجرای این طرح تفکیک پسماند خشک و تر از یکدیگر در منازل، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مدارس و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.
رئیس اداره تفکیک از مبدا در ادامه اظهار کرد: در این راستا، طرح جمع‌آوری کاغذهای باطله در فاز نخست با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت کشور مثل مجموعه بزرگ شهرداری، استانداری و فرمانداری شروع و در فاز بعدی نهادهای غیردولتی مثل بانک‌های غیردولتی و شرکت‌های بیمه اجرا می‌شود.
سرحدی با اشاره به اینکه فاز بعدی این طرح در مدارس اجرا می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح فوق الذکر بدین صورت است که به تمامی سازمان‌ها و نهادهای مذکور، کارتن پلاست‌ها با ظرفیت‌های 20 لیتر و 60 لیتر جهت جمع‌آوری اهدا می‌شود و به هریک از مخزن‌ها کدی اختصاص داده می‌شود. سپس با هماهنگی سازمان مربوطه جهت جمع آوری و انتقال آنها اقدام می‌شود.
وی تصریح کرد: جهت تحقق این اهداف نیاز به همکاری و مشارکت تمامی شهروندان و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذکر شده است تا به بهترین نحو انجام بگیرد.

تعداد نمایش ها (221)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

فایل ها برای دانلود

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان