بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

مدیریت هوشمند در پسماند شهری ارومیه

مدیریت هوشمند در پسماند شهری ارومیه

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/جمعه, 22 شهریور,1398/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
3/0

 

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، «احد یوسفی» رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیمای آذربایجان غربی درخصوص هوشمندسازی تفکیک زباله در ارومیه اظهار کرد: سازمان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در تلاش است اپلیکشن هوشمند تفکیک زباله از مبدا را راه‌اندازی کند.

یوسفی گفت: در حال حاضر تفکیک زباله در شهر ارومیه بدون هوشمندسازی و با حضور فیزیکی مامورین تفکیک در منازل شهروندان انجام می‌گیرد و اکنون دو هزار خانوار ارومیه‌ای تحت پوشش این موضوع هستند.

وی گفت: با راه‌اندازی اپلیکشن، سرعت فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا نیز در شهر ارومیه بالا خواهد رفت، اکنون روزانه 800 کیلو پسماند خشک در ارومیه جمع آوری می‌شود که با هوشمندسازی آن می‌توان حجم پسماند خشک دریافتی را بالا برد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه ماهیانه 6 میلیارد تومان برای مدیریت پسماند شهر ارومیه هزینه می‌شود، تصریح کرد: با این وجود اعتبارات دریافتی سازمان از محل عوارض نوسازی و پسماند یک ششم هزینه‌ها است.

وی گفت: روزانه 880 پاکبان و 140 دستگاه خودرو برای حفظ پاکیزگی شهر تلاش می‌کنند و با وجود اینکه تنها منبع درآمد سازمان از محل عوارض نوسازی و پسماند است، تا به امروز سازمان از شهروندان 80 میلیارد تومان مطالبه دارد که عدم پرداخت آن سبب شده تا برای تامین هزینه‌ها از منابع زیرساختی، خدماتی و رفاهی شهر هزینه شود.

یوسفی گفت: هزینه ماهیانه عوارض پسماند هر شهروند 25 هزار تومان است که متاسفانه این مبلغ وقتی تجمیع می‌شود بزرگ به نظر می‌رسد در حالی که اگر شهروندان عوارض خود را به موقع بپردازند به عمران و آبادانی شهر کمک شایانی می‌شود.

 

تعداد نمایش ها (275)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان