بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

اخبار

جمع‌آوری ماهانه 20 تن پسماندخشک در ارومیه

جمع‌آوری ماهانه 20 تن پسماندخشک در ارومیه

نویسنده: خانم خدیجه آقازاده/شنبه, 28 دی,1398/دسته ها: دسته اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛ رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: ماهیانه 20 تن پسماند خشک توسط سه غرفه ثابت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و خودروهای سیار جمع‌آوری پسماند خشک که به بخش خصوصی واگذار شده، جمعآوری می‌شود.

«مسعود سرحدی» گفت: هم‌اکنون سه غرفه تفکیک زباله‌های خشک در سطح شهرفعال هستند که شهروندان ارومیه می‌توانند با تحویل پسماند‌های خشک خود همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 عصر، کارت شارژ تلفن همراه، دفتر نقاشی و به زودی کیسه‌های پارچه‌ای ، موادشوینده، کارت سوخت و کارت بلیط الکترونیکی تحویل بگیرند.

وی افزود: غرفه‌های پسماند خشک در ارومیه در آدرس‌های فلکه خیرین، فلکه مولوی و حضرت‌پور واقع شده است. جمع‌آوری پسماندهای خشک در سطح شهر به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: تولید پسماند، تولید گازهای گلخانه‌ای، تغییر الگوی آب‌وهوا و بحران‌های مختلف زیست محیطی شاید مهم‌ترین دستاوردهای زیست محیطی زندگی شهروندی است و یکی از بزرگترین مشکلات جوامع امروزی، حجم بسیار زیاد پسماند تولیدی است. بحران افزایش پسماند بویژه در جوامع شهری، اهمیت پسماند را بیش از پیش کرده است.

سرحدی افزود: محدودیت‌های زمین برای دفن پسماندها، آلودگی محیط‌زیست (آب، هوا و خاک) ناشی از تولید پسماندها و افزایش حجم پسماند تولیدی در ارومیه و بسیاری از شهرهای کشور، اهمیت پرداختن به موضوع تفکیک پسماند را دوچندان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مفهوم در مدیریت پسماند، بازیافت است که گامی سبز در جهت توسعه پایدار تلقی می‌شود و بهترین و آرمانی‌ترین بازیافت تفکیک از مبدا است در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اهدافی چون کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا، استفاده مجدد،بازیافت و بازیابی انرژی را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس اداره تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:با توجه به سرانه تولید پسماند در ارومیه که به ازای هر نفر حدود 730 گرم است، پسماند تولیدی روزانه شهروندان ارومیه بیش از 500 تن است.

سرحدی اظهار کرد: دو شیوه کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا بر سایر روش‌ها ترجیح داده می‌شود. تفکیک پسماند از مبدا به معنای جداسازی پسماند‌های تر و خشک از همدیگر است.

وی با اشاره به اینکه حصول نتیجه در روش‌های  کاهش زباله و تفکیک از مبدا بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نمی‌باشد، اظهار کرد: لذا انتظار می‌رود که همشهریان در راستای اهداف فوق همکاری هرچه بیشتر در زمینه تفکیک پسماند خشک و تحویل آن به سازمان مدیریت پسماند داشته باشند.

 سرحدی تصریح کرد: منشا مواد بازیافتی  در منازل مسکونی و صنایع بیش از بقیه بخش‌ها است. پسماندهای خشک دارای ارزش اقتصادی هستند که با بازیافت آن نه تنها می‌توان به اقتصاد کلان کشور کمک نمود و فرصتی برای درآمدزایی در شهرهای بزرگ ایجاد کرد بلکه می توان از هدررفتن منابع خام و ذخایر کشور جلوگیری کرد.

وی درخصوص ضروریت اهمیت توجه به تفکیک از مبدا گفت: حفظ منابع در راستای توسعه پایدار و صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش هزینه های حمل و نقل و پایین آوردن میزان دفن پسماندها از مزایای توجه به تفکیک پسماند است.

 

تعداد نمایش ها (227)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان