بازيافت زباله راهي است به سوي زندگي بهتر در زميني پاک.***** بازيافت باعث صرفه جويي در مواد اوليه مي شود.******جداسازي کاغذ از زباله گامي است در جهت حفظ سرمايه هاي ملي********

واحد دفن و پردازش


امور دفن وپردازش

معرفی ایستگاههای میانی انتقال پسماندهای شهری
یکی از عناصر مهم در مدیریت پسماندهای شهری مربوط به جمع آوری و حمل و نقل پسماندها می باشد که جهت انجام به موقع عملیات ، مدیریت زمان و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کاهش هزینه ها ، نیاز به احداث ایستگاههای انتقال موقت پسماند در چند نقطه مختلف شهر بیش از پیش محسوس می باشد. به همین دلیل در دو نقطه شهر ارومیه به آدرسهای جاده ساوالان روبروی بازار روز و ابتدای جاده سرو ایستگاههای انتقال موقت پسماندها احداث شده که روزانه حدود 300 تن از زباله های سطح شهر را بصورت موقت ذخیره و به محل دفن نازلو حمل می گردد. تناژ متوسط روزانه زباله شهر ارومیه و روستا اطراف بیش از 470 تن میباشد. شایان ذکر است که ایستگاه میانی شماره 3 در دست ساخت بوده و کلیه ایستگاههای میانی و محل دفن پسماندها بصورت شبانه روزی ارایه خدمات می نمایند.
واحد امور دفن وپردازش پسماند سازمان، مدیریت کلیه عملیات اجرایی ایستگاههای موقت میانی و سایت دفن نهایی پسماند و تخلیه نخاله را به عهده دارد. این واحد ضمن نظارت بر حمل پسماندهای جمع آوری شده،کنترل ورود و خروج ماشین آلات سبک و سنگین ایستگاهها و سایت محل دفن و رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی و صدور کد جهت تردد خودروهای حمل پسماندها در ایستگاهها و همچنین شستشوی خودروها را عهده دار می باشد.

از دیگر اقدامات این واحد،مدیریت پسماندهای بیمارستانی در محل دفن می باشد.بدین صورت که بر عملکرد پیمانکاران مربوطه درخصوص حمل زباله عفونی تا مرحله بی خطر سازی و انتقال و دفن بصورت منظم کنترل و نظارت می گردد.

لازم به ذکر است که هدف از احداث ایستگاههای میانی در سه نقطۀ شهر،کاهش زمان جمع آوری،کاهش هزینه های حمل و نقل و همجنین کنترل تردد وترافیک در سطح شهر و جاده می باشد.

بیشتر از نیمی از پسماندهای سطح شهر که توسط ماشین آلات سبک و سنگین در ایستگاههای میانی تخلیه می شود،پس از بارگیری توسط سیمی تریلر به سایت دفن دائمی انتقال و دفن می گردند.




ایستگاه میانی انتقال موقت پسماند شماره یک

ایستگاه میانی انتقال موقت پسماند شماره 2

 

سایت دفن نهایی

پیام مدیر عامل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی بصاری - رئیس سازمان

رفت و روب معابر شهری

نظرسنجی

میزان رضایت مندی شما از نحوه توزیع کیسه های مخصوص زباله های خشک چقدر است؟




ثبت نظر  نمایش نتایج

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان